Több, mint egy blog!

2024. február 21. 15:38 - Youaintmjbaby

Újra BL este - Következik a Napoli!

Ma este elérkezik a 2021 óta várt pillanat, az FC Barcelona újra a Bajnokok Ligája kieséses szakaszában fog pályára lépni Nápolyban. A katalánok háza táján nem egyszerűek dolgok, de halmozottan igaz ez a Napolira, akik tavaly még az elmúlt bő harminc év egyetlen Serie A győzelmét ünnepelték, tegnapelőtt pedig már a második edzőjüket rúgták ki rövid idő alatt.

land_16_9_5367929.jpg

Na de nézzük meg mit kell tudni a nápolyi gárdáról.

A Napolit 1926-ban alapították. Háromszoros olasz bajnok, hatszoros kupagyőztes csapatról beszélünk, akik bár Bajnokok Ligáját sosem nyertek, az 1988-89es szezonban elhódítottak az Európa Liga elődjének számító UEFA Kupát, még "az isteni" Diego vezetésével. BL címhez a legközelebb éppen a tavalyi 2022/23-as idényben jártak, akkor a Milannal szemben maradtak alul, a negyeddöntőben. 

Érdekes módon a két csapat 2020-ban találkozott egymással először tétmeccsen, de az első barátságos meccsükig is 2011-ig tudunk csak visszamenni. 2020-ban szintén Bajnokok Ligája nyolcaddöntőt játszottak egymással, akkor a nápolyi 1-1-et követően, 3-1-re nyert a Camp Nouban a Barca. 2022-ben az Európa Ligában találkoztak, a legjobb 32 között. Barcelonában 1-1, a Diego Armando Maradona stadionban 4-2-es katalán siker lett a vége. Eddig két éles párharc, két Barcelona továbbjutás, ráadásul mindkettő a közelmúltból. Mondhatnánk, hogy ismerve az előzményeket, illetve a Napoli jelenlegi helyzetét sima Barca győzelemmel is számolhatnánk, de azért ez messze nem ilyen egyszerű.

Évek óta szenved a most éppen Xavi által irányított csapat a nemzetközi porondon és a sérülések idén sem kerülték el őket. Az ellenfélnél bár jelentősen halványabb fénnyel, de továbbra is a tavaly parádézó Oshimen-Kvaratskhelia duó a legveszélyesebb. Előbbi hét, utóbbi hat gólos a bajnokságban. Az újonnan érkező vezetőedző, Francesco Calzona korábban volt a nápolyiak másodedzője, 2022 júliusa óta pedig a szlovák válogatottat irányítja. Abba talán kár lenne bele menni mit hozhat a Napoli játékába, főleg ilyen rövid idő alatt, de Marek Hamsík jelenléte a stábban lelkileg sokat dobhat az olasz címvédőn.

Ha a Barca ma nyerni szeretne, vagy legalábbis olyan eredményt elérni, amivel jó esélyekkel indulhatnak a hazai visszavágón magabiztos, kontrollált és elszánt futballra van szükségük. Lewandowski az elmúlt meccseken formába lendült, Yamal elképesztő, Raphinha újra a csapattal, Félix visszatérhet. A hírek szerint Xavinak speciális terve is van, Araujo fog kezdeni jobbhátvéd poszton, a cél pedig Kvaratskhelia semlegesítése.

Te mit vársz a meccstől?

Várható kezdő:
gg2liaixuaa30d9.jpeg
312 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://culesarok.blog.hu/api/trackback/id/tr6318336115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robi71 2024.04.18. 23:03:09

City, Chelsea, Real, Atletico, Inter, Juve, Bayern, Dortmund, Porto, Benfica, PSG és Salzburg képviseli majd Európát.

evooo 2024.04.19. 11:44:17

@Robi71: Tobbek kozott ezt talaltak ki a szuperliga ellen. Utobbi evek eredmenye ez is, Atletico elottunk van az uefa rangsorban!:) Real megint keres egy csomo penzt mi meg nem, ertheto miert allnak ok jobban anyagilag. Allandoan ott vannak a BL-ben a negy kozott. Itt is elmennek a negy koze majd. Meg tobb penz. Igaz ez a Cityre is. Lehet olajpenzezni de evek ota jo az egyenleguk jol adnak vesznek jatekosokat.
En lenyelnem lenne egy kis olajpenzunk.
Igy nehez lesz utol erni a real madridot jon Mbappe, Davis, Florian Wirtzet is olvastam mar minden tehetseg hozzajuk akar menni. Nem csoda BL-t veluk lehet nyerni a leghamarabb.

Bivi76 2024.04.19. 11:56:12

@evooo: Hozzánk meg Zubimendi jön.

evooo 2024.04.19. 13:17:16

@Bivi76:
Nem fog, nyugi!:) 2027-ig szerzodes van 60 millio lehet az ara, (nekunk az sok)
Arsenal akarja egyebkent.

Robi71 2024.04.19. 20:07:54

@evooo: Ezt szoktam én is mondani, amikor az emberek a befektető pénzének eredetét fikázza. Nem ezzel kell foglalkozni, hanem a szakmai munkával ami ott folyik...legyen ez szó egy tradicionális nagy klubról (Real, MU vagy éppen Juve) vagy egy feltörekvő kisebb klubról (City, Newcastle).
Mit jelent tradicionális....vagy nagy múltú klub?....sok trófeát vagy történelmet?
Például a City 1880-ba volt alapítva....arról pedig nem tehet, hogy ez idő alatt a szomszéd United (1878), ahova mindvégig dőlt a pénz sorra nyerte a trófeákat. Azt kell nézni, hogy most hogy egyenlőek a feltételek mi a helyzet....mert most a különbséget nem a pénz jelenti, hanem a szakmai munka. És ezzel most a City a United előtt jár.
Nem mellékesen jegyzem meg, hogy a City menedzsmentje nem más, mint a Laporta előző....a klub szempontjából a legsikeresebb időszakának a sikerkovácsai (Soriano, Begiristain, Guardiola, Berrada...akit azóta már elvitt az United)). A sejk azonnal lépet és szerződést ajánlott nekik, amikor a Rosell-Bartomeu klán elűzte őket. Még az utánpótlásban is ők dolgoznak.

Robi71 2024.04.19. 20:09:52

@evooo: én is próbáltam nyugtatni, hogy Zubi nem a mi pénztárcánkhoz való, de hiába....továbbra is aggódik. :)

Bivi76 2024.04.19. 20:20:49

@Robi71: Zubimendinek a futballtudásával van baj. Az meg egyszerűen érthetetlen, miért 60 millió euró az ára, mikor 3 Ft - ot nem ér. Teljesen felesleges, értelmetlen igazolás lenne. De még ha tehetős klub lennénk, akkor sem lenne rá szükség Nem is értem, a Barcelona jelenlegi edzője miért ragaszkodik hozzá ennyire. Remélem, hogy a riogatások, az új edző kinevezésével megszűnnek.

evooo 2024.04.19. 20:55:20

@Bivi76: Xavinak kellett volna egy pivot Busquets helyere, na most kit talalsz akit talan meg is tudtunk volna venni? Mondjuk ott van de Jong, de ot inkabb feljebb tolna a tamadaskban legyen aktivabb tobbszor erjen fel a 16-osig. Neha golt is lohetne.
Azt nem tudom most is akarna-e Xavi Zubomendit, mert en mar nem hallom ezt.
Xavi is rajott azota Romeu-ra (3 millio) van penz, milyen Zubimendikrol almodozik. :D

Nah de Marquez hatha meglep minket egy kemeny Barcaval jovore. Ez az ev mar eluszott, remeljuk nem lesznek nagy serulesek es visszater a Gavi, Balde paros is.

Robi71 2024.04.19. 21:13:35

@Bivi76: Valószínű meg fogsz lepődni, ha Zubi árát (70 millió) kipengeti az Arsenal. A Sociedad alapembere és kezdő a spanyol válogatottban is. Valamit csak tud a srác.
Márpedig belső középpályás kell...gyanítom Aleix Garcia lesz az.

Robi71 2024.04.19. 22:12:28

Kíváncsi leszek a Classico-ra. Teljesen más lelkiállapotban érkezik a két csapat a BL selejtező után. Ráadásul a Real hazai pályán. Remélem el tudjuk halasztani a bajnokavatást.

KJDaniel 2024.04.19. 22:25:35

Számomra rettentő furcsán kezeli Laporta ezt az egész, “ki lesz a következő edzőnk” kérdést.

Amióta Xavi bejelentette a távozási szándékát, mást sem lehet hallani, minthogy Decoval közösen próbálják meggyőzni a maradásról ( hozzáteszem én nagyon örülnék neki ha maradna ), de semmi hajlandóságot nem mutat másik tréner keresésére, Hansi Flick kis túlzással felajánlotta magát, de nem kell mert nem beszél spanyolul és nincs tapasztalata a bajnokságban.

Nem is értem a City vagy a Pool miért nevezte ki Pep-et és Kloppot, hát ők sem ismerték előtte a Premier League-et.. mekkora baromság ez az indok, ha igaz.

Marquezzel pedig semmivel nem leszünk előrébb, annyi tapasztalata sincs, mint Xavinak.

Az ő kinevezését egyetlen esetben érteném meg és gondolnám teljesen logikusnak is, ha jövőre ide tudja csábítani Laporta a nagy kedvenc Kloppot, ez esetben teljesen logikus lenne az átmeneti megoldás.

(u.i.: Amíg nincs meg a következő edző és nem tudja a klub az ő elképzeléseit, milyen igazolásokról beszélünk egyáltalán..?)

Bivi76 2024.04.20. 01:03:42

@Robi71: Aleix Garcia! Az megint komoly! Vicc az egész!

Robi71 2024.04.20. 09:36:17

@Bivi76: Ez van. Csökkenteni kell a jelenlegi bérkeretet 70 millióval. Nem tudom ha érted ez mivel jár?
Másodsorban fogalmam sincs mekkora összeg fog a rendelkezésre állni igazolásokra. Gondolom, hogy eladások nélkül nagyon kevés.
Harmadsorban kiket fogunk eladni ahhoz, hogy a bérkeretet csökkentsük és azért, hogy többet tudjunk költeni igazolásokra?
Ki tudja ezekre a kérdésekre a választ?
Számomra teljes homály. Ezért mondtam, hogy Garcia. Őt barátságos max 15 millióért megszerezhetjük.

Robi71 2024.04.20. 09:45:22

@Bivi76: A tervek szerint Mamadou Mbacke, Mika Fayé és Pau Víctor a felnőttcsapatban folytatják a nyártól.

evooo 2024.04.20. 10:54:25

@Robi71: Szerintem mozgaster akkor lenne ha eladnank de Jongot, akkor sem sok. En ugy keszulok a sallangot eladjuk ha tudjuk es jonnek a fiatalok, ennyi. Ha de Jong marad akkor meg a fiataloknak is necces lesz komolyabb szerzodeseket kotni.

evooo 2024.04.20. 10:55:26

Jah es Marquez lesz az edzo. Ezek utan talan a kovetkezo evben javulni fog a helyzet.

Bivi76 2024.04.20. 11:22:15

@Robi71: A katalán Sport mai száma arról ír, nyáron mindent megtesz a Barcelona, Bernardo Silva leigazolásáért. A portugál játékos igaz hogy hosszabbított a City - nél, de van egy 58 millió eurós kivásárlási ára. Kérdésem : Szinte ugyanennyi pénzért meglehetne venni "Messinho - t", aki hozzánk szeretne igazolni. Inkább egy 30 éves játékosra költenénk ennyi pénzt? Hát nem tanulunk a múlt hibáiból? Megvettük Lewandowski-t 1 idényre. Azóta a teljesítménye folyamatosan romlik. Jobb nem lesz már. Ennyi idős játékosért BŰN kifizetni ennyit. Mondjuk ha ne

Bivi76 2024.04.20. 11:24:35

@Robi71: Mondjuk ha nem vesszük meg Messinho - t, sejtésem van, melyik csapat mozgat majd meg mindent a leigazolásáért. Én már nagyon örülnék ha rendeződne az edzőkérdés is. (gondolom sejted mit szeretnék)

Eminusz 2024.04.20. 12:01:25

Na most van idom kicsit a keddi merkozesrol irni es reagalni azokra, amiket azota is olvasok minden nap!
Mindenki Dembelerol es Araujorol beszel… Szerintuk elobbi egymaga tovabbjuttatta a csapatat, utobbi pedig egymaga kiejtette a sajatjat… Kezdjuk azzal, hogy meg ha ez igy is lenne, akkor sem cserelnem el a 2 jatekost semmikepp! Elobbi egy halatlan fereg, aki mindent elfeejtett, amit a Barcatol kapott, utobbi pedig egy csupasziv jatekos, aki imadja a Barcelonat, csak vetett egy komolyabb hibat… Elobbi 100-bol egyszer jatszik igy, ahogy az utobbi is…
Esakkor hogy a valodi okokrol beszeljek azontul, hogy bizony rengeteg ertekelhetetlen egyeni produkcio volt (Cancelo, Kounde, De Jong, Lewandowski…)

Szemely szerint en egyertelmuen Xavit okolom! Az utobbi idoben annyit valtozott a rola alkotott velemenyem, hogy mar en sem kuldenem el, mert mar ugy gondolom, jo edzo lesz belole, viszont az osszes hibaja a rutintalansagabol fakad, mint a PSG ellen is! Oke, hogy az elso meccsen Kounde jobbszelsokent remekul hatastalanitotta Mbappet, de ezen a meccsen nem vele talalta szembe magat, ami megint oke, hiszem ezt nem lehetett tudni elore. De akkor miert nem valtoztatott meccs kozben oly modon, hogy megcsereli Araujot es Koundet? Barcolaval jol lathatoan nem tudta felvenni a tempot, amire Kounde reakcioja az volt, hogy “ami nem megy, nem kell eroltetni” es rendre uresen hagyta a szelsot… Nem veletlenul sziporkazott a bal szelen Barcola, ebbol kaptunk is golt meg a kiallitas is emiatt szuletett…
Na es akkor elerkeztunk ahhoz a bizonyos kiallitashoz… Ertem en, hogy nehez egy varatlan fordulatra hirtelen reagalni, DE miert kell, hogy egy kiallitas varatlan fordulat legyen?? Gondolkodott, hogy Pedrit vagy Yamalt hozza le?? Micsoda?? Hogy erre nem voltak felkeszulve?? Ilyen szinten mar tudnia kellene mindenkinek, mi a teendo, ha kiallitanak valakit! Kesz tervvel kell rendelkezni erre az esetre! Kiallitottak Araujot? Oke, nem baj fiuk, tudjatok mi a dolgotok, gyakoroltuk ezt is! Az is megvan hogy ki jon le, ki megy fel, ki hova helyezkedik! 2 golos elonyt azert csak meg lehet vedeni pusztan felkeszultseggel!
En igy gondolom! Szoval lehet itt Araujozni, de ez a parharc csapatszinten ment el! Ez egyertelmu! Visca el Barca!!!

Eminusz 2024.04.20. 12:09:27

@Eminusz: Ja es meg egy gondolat, amit szinten Xavi kontojara irnek! A parharc elott Xavi nyiltan szerelmet vallott kedvencenek egy ilyesmi nyilatkozattal, hogy a PSG az eselyesebb, mert naluk jatszik Dembele! Alap szabaly, hogy az ellenfel jatekosanak az onbizalmat a meccs elott semmikepp ne noveljuk! Szerintem!

Bivi76 2024.04.20. 13:01:08

@Eminusz: Maximálisan egyetértek. Nekem nagy kedvencem volt Dembelé. De óriási csalódás. Ugyanaz mint Neymar volt. Mindkettő szánalmas, hálátlan, jellemtelen ember. Araujo lehet hibázott, de egy szenzációs belső védő. Én Koeman óta nem láttam a Barcelonában ekkora tudású középhátvédet. Nem kell bántani ezt a csupaszív játékosunkat. Hibázott, igen. De nem kell a nyakába varrni a kiesésünket. Összességében a jobb csapat jutott tovább. Nincs mit szépíteni. A párizsi meccs volt óriási meglepetés. Barcelonában kijött a különbség a két csapat között.

Eminusz 2024.04.20. 16:24:08

@Bivi76: Engem is ez idegesit, hogy 100%-ban Araujora akarjak kenni a kiesest! Es ha minket idegesit, akkor kepzeld, a jatekos maga mit erezhet?! Bizom benne, hogy eleg eros fejben, hogy ez ne hasson ki a teljesitmenyere a tovabbiakban! :)

evooo 2024.04.20. 18:58:52

@Eminusz: Szerintem ezzel Xavi pont a terhet vette le a sajat jatekosairol. Viszont meg kellett volna probalni kibekkelni atom vedekezessel vhogy. Ebben van vmi.

evooo 2024.04.20. 19:00:34

@Eminusz: Nem akarjak Araujora kenni, Xavi szerintem ezert birozik inkabb, Araujo ne ezen agyaljon. De profi szerintem nem is fog. Tanulni fog ebbol.

evooo 2024.04.20. 19:01:03

sajtóhírek szerint a Bayern érdeklődik Frenkie de Jong iránt, akit a Barca 60-70 millió euróért el is engedne.

most olvasom nah ezt vartam.

Eminusz 2024.04.20. 22:15:26

@evooo: Kimmichert cserebe mehet felolem. :)

Rajta kivul eladnam Koundet, Raphinhat es Ferrant kb 200 millioert osszesen.

Ebbol elso korben regisztralnam az elso csapatba Cubarsit es Yamalt.
Leigazolnam Cancelot, de Felixet nem.
Helyette Fatinak szavaznek ismet bizalmat. A kolcsonbol visszaerkezok kozul meg Pablo Torret probalnam beepiteni, valamint Julian Araujot megtartanam Cancelo valtotarsanak!
Eric Garcia maradhatna Gironaban es Romeu is mehetne vissza.
Roquet kolcsonadnam.

Igy mar lenne penz tovabbi igazolasokra, akik nalam a kovetkezok lennenek: Olmo, Nico Williams es Dybala!
A fiatalok fokozatos beepiteset igy folytatnam, ahogy Xavi elkezdte, kulonos figyelemmel Mikayil Fayera, Hector Fortra es Marc Guiura! :)

Ez szerintem egy realis elkepzeles es egy versenykepes csapat lehetne belole:

Ter Stegen / Pena
-
Cancelo / J. Araujo
Araujo / (Faye)
Cubarsi / Inigo
Balde / (Fort)
-
Gundogan / Gavi
Kimmich / Christensen
Pedri / Fermin / Torre
-
Yamal / Nico W.
Lewandowski / Dybala / (Guiu)
Olmo / Fati

Visca el Barca!!!

Robi71 2024.04.20. 23:11:37

@Bivi76: Ahogy Zubimendi esetében, úgy Bernardo Silva érkezésétől sem tartanék a helyedben. A Barca-nak nem nincs pénze rá sem. A PSG már jelezte, hogy kivásárolná a szerződéséből. Én személy szerint sajnálnám ha távozna a City-ből...ahogy Gündogan és Mahrez távozását is. Még egy City-nek is nehéz ilyen kaliberű játékosokat pózolni.
Messinho nem lesz Real játékos...ha erre gondolsz. Mbappé érkezésével amúgy is nagy lesz a versengés a szélső posztokért. Szerintem valamelyik PL klub igazolja le...bár helyében én a Benfica, Porto, Sporting hármasból igazolnék valamelyikhez...és majd innen tovább.

Robi71 2024.04.20. 23:22:51

@Eminusz: Nem véletlen, hogy az az avatárom ami. :)
Én voltam az első (és talán az egyetlen) aki érthetetlenül álltam hogyan voltunk képesek a Neymar-ért befolyó pénzt egy ilyen félkegyelműre elpocsékolni. Aztán az idő hatványozottan beigazolta, hogy igazam volt.
Ami az avatáromat illeti nem véletlen, hogy még mindig maradt. Maradni is fog mindaddig ameddig nem érzem, hogy a dolgok jóirányba változnak. És akkor megígérem, hogy lecserélem. :)

Robi71 2024.04.20. 23:30:17

@evooo: Ha Frenkie elmegy kiürül a középpálya....és akkor legalább két klasszis középpályást kell igazolni. Bivi-t a frász megeszi, ha Aleix Garcia mellet egy másik kényszermegoldást kell keresnie a klubnak...és ez sem Zubimendi szintű lesz. :)

Robi71 2024.04.20. 23:44:42

@Eminusz: Hogy kiket ad el a klub....fogalmam sincs. De szerintem egyetlen egyet sem, aki most az alapcsapat (15-16 játékos) része.
Újabb fiatalok felhozatalával teljesen egyetértek...akkor is megtenném, ha lenne pénz igazolásokra. A csapat gerincét saját nevelésű játékosoknak kell adni. Sőt, nálam a padot sem légiós koptatná...akkor inkább saját nevelésű fiatal.
De az is tény, hogy nagyszerű ha sok fiatal kerül vissza-fel a csapatba....de sajnos velük továbbra is súlytalanok maradunk. Kellenek a nehézpácélos légiósok is. Csak, hogy ezekre vadásznak a fajsúlyos klubok is.
Azzal is egyetértek, hogy a két Joao közül Cancelo-t kell megtartani. Felix nem az a szint, amit az Atletico gondol...szeretne érte kapni (80 millió). Ha találnak valami olcsóbb opciót (további kölcsön vagy esetleg hasztalan játékos bevonásával 20-30 millióra mérsékelni az árát...akkor maradhat. Nem meghatározó játékos.
Olmo, Nico Williams es Dybala?....Olmo 50 (amúgy csak a Barca-nak, mert másnak 60), Williams 50....ez így 100. Miből?
Dybala nagyon megtalálta a helyét a Romában és lassan 30 éves lesz. Szerintem marad fog. Nem hoztuk el, amikor jönni akart (nem mondom kit választottunk inkább helyette).

Robi71 2024.04.20. 23:59:49

@Robi71: javítok, Dybala lassan 31 éves lesz.

Bivi76 2024.04.21. 05:56:38

@Robi71: Írod mosoly jellel, hogy ez sem Zubimendi szintű lesz. Te ezt tényleg komolyan gondolod, hogy ez a spanyol játékos klasszis? Kérdezd meg itt a blogon a focihoz értő szurkolókat (ne azokat, akiknek minden megfelel, mert a Barcelona jelenlegi edző azt mondta hogy....), ki szeretné nálunk látni a Sociedad játékosát!

Eminusz 2024.04.21. 09:05:34

@Robi71: Te semmit nem valtoztal. :)
Meg mindig jokat nevetek rajtad. :D
Tenykent irod le a hozzaszolasaidat, mintha az nemcsak egy velemeny lenne.. :D A “szerintem”, “velemenyem szerint” kezdetu mondatok helyett az “egyertelmu” szot hasznalod :D
Es ugy vettem eszre, hogy ez forditva is igaz: ami mar teny, azt ugy irod le, mintha a te velemenyed lenne, csakhogy mindenki okosnak gondoljon.
Masokat lebutazol, csakmert nem ertessz egyet veluk… Hihetetlen vagy komolyan mondom :D En is mondhatnam, hogy buta vagy, amiert egy emberre kened a kiesest… Tudhatnad, hogy ez egy csapatsport, amit kello felkeszultseggel kell jatszani! Ez nem volt meg, mert varatlanul erte Xavit es a csapatot a kiallitas…. Ezert nem tudtak megvedeni egy 2 golos elonyt… Ne mondd nekem, hogy lehetetlen feladat volt!
Aztan megkerdezed, hogy mibol teremtenem elo az emlitett 3 jatekosert a 100 milliot, mikor leirtam! Nemcsak erkezokrol irtam, hanem tavozokrol is! :)

Es vegul reagalnek egy nem nekem cimzett hozzaszolasodra is:
Az, hogy sajnalod, hogy Gundogan eligazolt a Citybol, mert nem tudjak potolni szamomra megkerdojelezi, hogy igazabol melyik csapat szurkoloja vagy… Egy Barcelona szurkoloi oldalon senkit nem kene hogy erdekeljen, hogy a City nem tudja potolni, mikozben minket erosit a volt jatekosuk! Velemenyem szerint!

Bivi76 2024.04.21. 10:10:58

@Eminusz: Itt az oldalon sok City szimpatizáns van, tudjuk miért. Sokat számít, hogy a Brescia egykori játékosa az edző, aki 3 év alatt 2-szer búcsúzott a Real Madrid ellen egy oda - visszavágós párharcban. Én gondoltam hogy nem lehet rá számítani. Remélem egykori játékosunk és edzőnk (Luis Enrique) csapata helyreteszi a világ legellenszenvesebb, legundorítóbb csapatát, a Real Madridot. Bár az is jó lenne, ha már a Bayern ellen búcsúzna a féreg banda.

Bivi76 2024.04.21. 10:17:46

@Eminusz: Az FC Barcelona nem Guardiola csapata. Az FC Barcelona, nem a Manchester City fiókcsapata. Abból a csapatból senki ne jöjjön hozzánk! Se edző, se vezető, se játékos! Látjuk mekkora tudású focistákat "sóztak" ránk. (Ferran Torres, Eric Garcia, Ilkay Gündogan). Bár a jelenlegi Barcelona edzője, ezekben gondolkodott projektje megvalósításához. Azóta látjuk mennyit érnek.

evooo 2024.04.21. 11:47:09

@Bivi76: Csak szolok Guardiola 1984-2001-ig Barcelonaban focizott, Brescia-ba leveztni ment karrier vegen.

Bivi76 2024.04.21. 11:54:48

@evooo: Ja bocsi! Nem tudtam. :-)

Robi71 2024.04.21. 16:30:52

@Eminusz: Nyilván nem változtam, mert továbbra is a valóság talaján mozgok...és nem tudok mit kezdeni a még mindig buborékban élő szurkolókkal. Te nem csak buborékban él, hanem szövegértelmezési problémáid is vannak.

Elmondtam, hogy teljesen egyetértek a fiatal játékosok fel és visszahozásával....de azt is, hogy ez kevés lesz az üdvözüléshez. Kellenek a jó korban (24-30) és 30+os rutinos klasszisok is.

Azt is leírtam, hogy azért (sem) lesz pénz, mert Laporta nem adja el az általad felsorolt játékosokat (De Jong, Kounde, Raphinha és Torres). Részben mert rettenetesen elégedett velük (elmondta, hogy senkit sem cserélne el egyetlen PSG játékosra sem), részben mert tisztában van nem tudja őket még hasonló kvalitású játékosokkal sem pótolni...nemhogy jobbakkal.

Arra, hogy melyik csapatnak a szurkolója vagyok egy olyan Barca szurkolónak a klub mellett volt (és nem csak volt, hanem figyelt is) az elmúlt 15-20 évben nem kellene ezt részletezni.
Nekem már akkor bajom volt a Rosell-Barto klánnal amikor színre lepték és még sejteni sem lehetett a későbbi mérhetetlen garázdálkodásukat, ami páratlan a futballtörténelemben. Ha nem egy ilyen hatalmas, tradicionális klubról lenne szó felszámolás alá került volna.

Az első katasztrofális döntésük az volt, hogy elzavarták Laporta sikerstábját a sportigazgatótól az utolsó utánpótlás edzőig....azok akik a világ legjobb és sikeresebb klubjává tették a Barcát. Naná, hogy a City sejkje azonnal lecsapott rájuk és odacsábította őket. És láss csodát, ott is felépült a világ legjobb és legsikeresebb klubját. És bevallom őszintén, különösen Guardiola érkezése után elkezdet nekik is szurkolni....mert minden amit a Barca-ben szerettem (játékstílus, mentalítás, futballfilozófia, futballkultúra) átköltözött oda. Nem tudom és nem is akarom jobban szépíteni a dolgokat. Nagyon remélem, hogy majd eljön az az idő amikor ezt a sikerstábot megint a Barca élén fogom látni.

Bivi76 2024.04.21. 16:47:59

@Robi71: Aha! Hétközben bebizonyította a City, hogy mennyire a világ legjobb, és legsikeresebb klubja.

Robi71 2024.04.21. 16:48:24

@Bivi76: Én amióta focit nézek (40+ éve) sohasem láttam a Real így buszozni, mint most a City ellen. Sőt a BL negyeddöntőkben sem emlékszem, hogy egyetlen csapat is így jutott volna tovább. Talán Mourinho Inter-je a Barca ellen....akkor amikor a Barca volt a rettegett csapat a BL-ben.

A Barca nem a City fiókcsapata....de sajnos a City az egyetlen klub, aki még üzletel a Barca-val. A többiek max akkor, ha Laporta viszi a teljes összeget (lásd Lewa - Bayern). A Barca jelenleg is lóg több mint 120 millióval különböző kluboknak olyan játékosok árával, akik már nincsenek is a klubnál. Lóg Ferran árával is a City-nek (10-et fizetett ki eddig az 55-ből)...ennek ellenére, most Cancelo és Bernardo Silva klubváltásán dolgoznak a felek. Csak nem tudom, hogy a sejk meddig fogja engedni a City karitatív segítő tevékenységét a Barca-val szemben, És mindezt az a City klubvezetés teszi, amelyiket te ott gyalázod ahol csak tudod. Pedig hálásnak kellene lenned...ezért....amiért minden értelmes, normális Barca szurkoló az.

Robi71 2024.04.21. 16:53:20

@Bivi76: Amikor Mourinho Inter-je kibekkelte a továbbjutást a Barca ellen....akkor nem a Barca volt a világ legjobb csapata? ....és akkor az Inter még emberhátrányban sem bekkel olyan kétségbeesetten, mint most a Madrid.
De ahogy elnézem te jobban csodálod a Madrid-ot mint és a City-t. :)
Minden írásodban dicshimnuszokat zengesz róluk.
...a fura az egészben, hogy én megértelek miért teszed...és nem vonom kétségbe, hogy Barca szurkoló lennél. Csak hát ehhez intelligencia kell...

Bivi76 2024.04.21. 16:59:52

@Robi71: Én nem gyalázom őket, csak nem érdekelnek. Te a múltkorokban azt írtad, hogy majd a PSG és a Real Madrid elleni mérkőzés fogja beárazni a csapatot . Ebben egyetértünk. Sajnos a mai meccsnek (azon kívül hogy presztízs), tulajdonképpen tétje nincs. A Real Madrid bajnok lesz, még ha nyerünk akkor is. Ők egy BL továbbjutással, mi kieséssel megyünk neki a meccsnek. Mindenesetre kíváncsi leszek a mai "Classicora", de nagyon elszomorít a csapatom helyzete.

Bivi76 2024.04.21. 17:03:29

@Robi71: A Real Madrid egy tradícionális, nagy múltú klub, (ugyanúgy mint mi is), 14-szer nyerték meg a BEK /BL serleget. Nem lehet összehasonlítani őket, és minket sem a Cityvel. Kérlek ne vond kétségbe az intelligenciámat, én sem sértegetlek!

Robi71 2024.04.21. 17:04:38

@Bivi76: A baj, hogy ti (többek között te és Eminusz sem) nem vagytok tisztában a klub helyzetével...és hogy mekkora a baj. A klub most is túlköltekezik annak érdekében, hogy jöjjenek az eredmények amik felgyorsítanák a klub anyagi rendbetételét . Laporta mindent feltett erre...és lapot kér a 19-re !!!
A siker pénz hoz...a nagy siker még többet. Ezzel nem mondtam nagyot. :)
A baj, hogy nem jönnek a sikerek....és pénz helyett a büntetések jönnek! További bérkeretcsökkentés...és nem fogunk részt venni a 2025-ös FIFA klubvilágbajnokságon sem!
Még egyszer leírom....a klub csak azért nem lett felszámolva, mert ez értéke még mindig több, mint az adósága...és még mindig vannak (lesznek) hitelezők! Egy kisebb klub már nem lenne a futballtérképen!!!

Robi71 2024.04.21. 17:09:04

@Bivi76: Én nem vontam kétsége az intelligenciádat...de te igen a saját válaszoddal. :)
Olvasd el még egyszer kérlek csak ezt az egyet és értelmezd:
"...a fura az egészben, hogy én megértelek miért teszed...és nem vonom kétségbe, hogy Barca szurkoló lennél. Csak hát ehhez intelligencia kell..."
Ne beszéljük már el egymás mellett, kérlek!

Bivi76 2024.04.21. 17:17:42

@Robi71: Abban az évben mikor kiejtetett minket Mourinho Intere(2010),abban az évben a Bernabeuban volt a BL döntő. 2009 nyarán üldözte el a City jelenlegi edzője Samuel Eto 'o-t, aki a 2006 - os, és a 2009 - es BL döntőben is gólt rúgott. Azt a játékost, aki 50-szer jobb játékos volt mint például Lewandowski. Ha nen tette volna a City edzője ezt a kameruni klasszissal,kiütöttük volna az olaszokat, és történelmi győzelmet arattunk volna a Real Madrid stadionjában. Még most is kóvályognának ettől, akkora ülést vittünk volna be nekik.

Robi71 2024.04.21. 17:23:25

@Bivi76: ha még mindig nem teljesen érthető amit a klub helyzetéről írok (remélem nem)....akkor a kedvenc Madrid-oddal hasonlítóm össze. :)
A lemaradás évek óta csak nő, de a mértékével csak most, mostantól fogunk igazán szembesülni. És ez a szakadék csak nőni fog....mert ameddig mi helyben toporgunk....ők továbbra is sikert sikerre halmoznak és gazdagodnak.
Nem akarlak elszomorítani, de a mi életünkben már nem lesz egy szinten a két klub....hacsak nem történik valami katasztrófa ott is. Ehhez Perez-el kell valami történnie...és helyébe egy olyan kókler kerüljön, mint Bartomeu.
....vagy a Barca-t megveszi valamelyik sikeres üzletember...mint például a City-t.
Melyikre látsz nagyobb esélyt?

Robi71 2024.04.21. 17:39:42

@Bivi76: Eto'o-t nem üldözte el senki....ahogy Dinho-t, Deco-t vagy Yaya Toure-t sem.
Dinho és Deco távozásáról nincs mit sokat beszéni....menni kellett a két bulibárónak.
Yaya nem tudta elfogadni, hogy Busi cseréje legyen...és menni akart. Teljesen rendben.
Eto'o kinőtte magát és megkérdőjelezte az edző taktikai utasításait ("nekem ne mondja meg senki, hogy kell egy csatárnak letámadni és védekezni") és ennek ellenére sem került eladási listára, Ibra jönni akart (BL-t nyerni, ahogy Henry is később) és az Inter akkor döntött, hogy cserében Eto'o-t kéri. És így lett meg a csere ügylet.
Ja..és a Barca ellen már az sem derogált neki, hogy emberhátrányban balhátvédet játszon a Camp Nou-ban.
....de hát ezeket ezerszer leírtam (írtuk) itt a blogon is, csak te nem akarod elfogadni. Pep-nél többet nem sokan tettek a klubért a történelme során. És még most is tesz, úgy hogy egy másik klubnál dolgozik. Sőt abban is biztos vagyok, hogy ha eljön az idő megint sikerre viszi a klubot. Pep érdemeit megkérdőjelezni, sőt gyalázni....ha valami nem Barca szurkolóra vall, ez igen. Ebbe még az is belefér, hogy csodálod a Madridot. :)

Bivi76 2024.04.21. 17:58:48

@Robi71: Én nem csodálom a Real Madridot! Sajnálom hogy mi nem vagyunk olyan helyzetben mint ők. Szinte minden tényezőben előttünk járnak (pénzügyi, profi mentalitás, átigazolási stratégia, sportszakmai...) Engem nagyon bánt.

Bivi76 2024.04.21. 18:01:58

@Robi71: Előző kérdésedre válaszolva :esélyt egyikre sem látok, bár nagyon szeretném hogy valaki sikeres üzletember megvegye a klubot. Ha ez a módja hogy talpraálljunk, akkor ennek kell történnie. Nem látok arra esélyt, hogy önerőből kiderül az FC Barcelona az adósságspirálból.

Robi71 2024.04.21. 18:05:16

@Bivi76: Ezt így látom én is.

Robi71 2024.04.21. 18:31:30

@Bivi76: Pedig nincs még egy klub ilyen alapadottságokkal. Isten ad, de...nem teszi a zsebedbe. :)

Red Cule 2024.04.21. 21:45:49

LaLiga, nem foci. LaLiga rablás.

Red Cule 2024.04.21. 21:52:01

Kovács Pisti mehetne a LaLigába játék(el)vezetőnek, rejálos a drága!

KJDaniel 2024.04.21. 22:01:14

Meglepően jól játszunk, de azok után ami történt ebben a félidőben.. már senki nem lepődik meg, hogy a Real lesz idén a bajnok. :)

Bivi76 2024.04.21. 22:39:51

Undorító csaló Madrid! Most már húzzuk be a 3 pontot! Hajrá Barca!

Bivi76 2024.04.21. 22:41:17

Ezt nem akarom elhinni! A kurva életbe!

evooo 2024.04.21. 22:46:42

8 pont nem eleg nekik ne csaljanak komolytalanna valik a laliga az sem erdekli ezeket.
Tebas buszke lehet magara de kb ugyanolyan agyatlan mint vini.

evooo 2024.04.21. 22:47:33

Akkor sem lehettunk volna bajnokok ha egalban vagyunk.

evooo 2024.04.21. 22:59:06

@Robi71: Ezert nem jo a szocios rendszer, jon egy ket rossz elnokseg marpedig jon es akkor visszalepunk. Lenne valodi tulajdonos nem engedne sokaig amokfutast, nem lopna meg sajat magat. Realnak Perezzel nagy szerencseje van.

evooo 2024.04.21. 22:59:49

Cancelo vakon van ma! :D

KJDaniel 2024.04.21. 23:01:29

Köszönöm, nekem itt volt elég ebből a szezonból.
A Real semmit nem csinált egész meccsen és mégis nyernek, annyira tipikus.

evooo 2024.04.21. 23:02:15

Csalassal nyernek ennyi.

Bivi76 2024.04.22. 07:36:18

@evooo: Barcásként megélni ezt nagyon rossz érzés. Ennek a csürhe klubnak az egész történelme, múltja, a szerencsén, a kivételezésen, a csaláson alapszik. Hogy nyertek 2 éve BL - t? Hogy jutottak most tovább a City ellen? Hogy nyertek ellenünk tegnap? Szarházi tróger banda,a nyíltan Real drukker Tebassal együtt. Idegesít hogy ezek a retkek, a 90 percen túl lövik rendszeresen a győztes gólokat, és a BL - ben a továbbjutást érő találatokat. Ezt a majomfejű Vinicius - t remélem valaki rendre teremti, aztán elgondolkodik (bár kétlem hogy lenne mivel). Egy rendkívül ellenszenves büdös barom. Provokál, színészkedik, egy agyatlan senkiházi.

Bivi76 2024.04.22. 07:40:49

@evooo: Mindenesetre tegnap nem voltunk rosszak, csak épp szerencsénk nem volt. Le a kalappal a tegnapi teljesítményünk előtt. Egy BL kiesés után, ilyen lelkiállapotban, ellenszélben kifejezetten jók voltunk. Büszkének kell lennünk, mégiscsak mi vagyunk az FC Barcelona, a katalán sztárcsapat! Mégha kritizálok sokszor, akkor is! Aztán elóbb utóbb valami csoda folytán elmennek a viharfelhők, és újra tündökölni fog ez a csodálatos Klub! Visca el Barca!

Bivi76 2024.04.22. 09:23:42

@evooo: Így van. Legyen igazad! Yamal egyébként szenzációs. Zseni a srác. Óriási kedvencem már most.

evooo 2024.04.22. 09:52:57

@Bivi76: BL meccsek, classicok, gyulnek a tapasztalatok, vegul is meccsben voltunk a psg ellen meg most is. Yamal goljat megadjak azert mas lett volna a meccs kepe. Ez van, ez az ev ilyen, en azt mondom ez volt a tapasztalat szerzes eve. Xavinak is, szerintem jobb edzo lenne jovore, ezert sajnalnam elmegy ezek a tapasztalatok kellenek. Ancelotti hany eve edzo ezen a szinten Xavi meg igazabol ket eve.
Persze ha jovore is ilyen pofatlan csalas lesz a madridnak, akkor nem is tudom szelmalomharc, magasan jobbnak kell lenni birokat is le tudjuk gyozni. Azt hittem a VAR majd megoldja a madridi hatszelet, de nem ezek nem banjak ha nyilvanvalo akkor is csalnak.

Robi71 2024.04.22. 14:19:27

@evooo: Ezt te is tudod, hogy nem így van.
Ja...mert ebben az évben tapasztalatod gyűjtünk és majd a következőben megmutatjuk, hogy mi vagyunk a királyok. :)
Ez akkor lenne így, ha jövőre semmi sem változna....ugyanazok a csapatok és edzők versenyeznének. Ilyen alapon nekünk kellett volna nyerni a bajnokságot....amit én a jelek szerint tévesen vártam. A tavalyi bajnokcsapatunk jelentősen megerősítve paliban sem volt egy papíron meggyengült Real-al szemben (elment Benzema). De hogy miért nem így lett?....mert ameddig a Real-nál (jött Bellingham) a játékosok legnagyobb része fejlődött, előrelépett és nagyobb felelőséget vállalt, addig nálunk ez fordítva történt. Ezt mivel magyarázod?....én tudom miért, még akkor is, ha itt soknak nem fog tetszeni amit mondok.

De a valóságban ez nem így van, más összetételű keretek és más edzők fogják összemérni a képességeiket. Jövőre minden kezdődik előről. Nem akarok vészjósló lenni, de nem várok javulás. Sőt...egy még simább Real fölényt és egy tovább erősödő nemzetközi mezőnyt.

Robi71 2024.04.22. 14:28:11

@Bivi76: A tegnapi meccs nekünk volt fontos, rajtunk volt a nyomás...nem a Real-on. Ezért volt tetszetős a csapat játéka a szurkolók számára...a csapat hajtott, mert muszáj volt.
Ők kivárásra játszottak és csak akkor rázták meg magukat amikor szükség volt. Sajnos leiskoláztak minket.

Amúgy érdekes, hogy ameddig a tegnapi Barca szereplés a vereség ellenére tetszett....addig a "volt Brescia játékos" edző csapata megbukott nálad....miközben a Real kapuba betolt busszal próbálta túlélni a meccset. :)
De gondolom, hogy (velem ellentétben) a City szurkolók számára is tetszetős volt a produkció.

Bivi76 2024.04.22. 15:20:11

@Robi71: Nem érdekel a Brescia egykori játékosa. Barcelona szurkoló vagyok, nem City drukker.

Robi71 2024.04.22. 15:56:27

@Bivi76: Nem értem, hogy én nem fogalmazok elég világosan vagy értelemzési problémák vannak...de valamiért nem igazán megy át a mondanivalóm.
Nekem nem tetszett a tegnapi produkció....ahogy az egész évi sem. Naivan, amatőr módon fociztunk egész évben...így nem csoda, hogy minden egyes igazi tétmeccset elbuktunk. Érdekes, valamiért egy még tapasztalatlanabb Xavi-val a tavaly legalább a bajnokságban ez sikerült. Sorra hoztuk a taktikus, minimális...kapott gól nélküli mérkőzéseket. Ennek most nyoma sem volt.
A City példáját csak azért hoztam fel, mert ameddig a tavaly sikerült leiskolázni a Real-t....az idén, ahogy a tavalyelőtt is megelégedtek azzal, hogy "jobbak vagyunk"...és ez eredmény hasonlóan lógó orral való búcsúzás volt a BL-től.

ÉS itt van a lényeg!!!...nem elég jobbnak lenni a Real-nál....le kell iskolázni őket. Gyilkos ösztönnel kell kimenni ellenük a pályára. Minden egyes gól, helyzet vagy megnyert egy-az-egy elleni párharc után egyértelműsíteni kell bennük, hogy itt és most nincs keresnivalójuk....itt és most nem terem babér a számukra. Mert ha ezt nem teszed....akkor jönnek ők és legyilkolnak, mert ők nem lacafacáznak. Ezt kell beleverni a fejekbe...
Erre kell készülni egész évben....erre kell igazítani az átigazolási stratégiát. A Real ellen kell készülni egész évben....és akkor máshonnan sem ér meglepetés.

Celestial1 2024.04.23. 12:46:16

@Robi71: na jól van akkor veregesd meg a vállad :)

Robi71 2024.04.23. 14:46:56

@Celestial1: Miért? ....újat mondtam? :)

evooo 2024.04.23. 18:36:09

@Robi71:"De hogy miért nem így lett?....mert ameddig a Real-nál (jött Bellingham) a játékosok legnagyobb része fejlődött, előrelépett és nagyobb felelőséget vállalt, addig nálunk ez fordítva történt. Ezt mivel magyarázod?....én tudom miért, még akkor is, ha itt soknak nem fog tetszeni amit mondok." toled idezve,

miert? engem erdekel!:)

Robi71 2024.04.23. 21:52:32

@evooo: A választ megadtam: "....mert ameddig a Real-nál a játékosok legnagyobb része fejlődött, előrelépett és nagyobb felelőséget vállalt, addig nálunk ez fordítva történt."
Ezt csak fokozni tudom. Leszámítva a fiatalokat, akik és Gündogan-t aki nyíltan kimondta az amit én az őszi Classico és a PSG visszavágó után...a többit mind elküldeném a francba. A nyáron nagytakarítást csinálnék, az biztos.
"Ezt mivel magyarázod?"....ha nem azzal, amivel én!

evooo 2024.04.24. 12:28:11

@Robi71: Birók megloktek oket a nehez meccseken, minket meg visszahuztak. pont eleg a bajnoksaghoz. szerintem mi is elore leptunk, de ezt amit az even muveltek ezt nehez lekovetni. Szellel szemben nem vagyunk jobbak, de egy tisztesseges biraskodas mellett nem igy nezne ki a tablazat. Igy nehez mit mondani mert ha minket tolnak igy akkor most mi vagyunk elol. Amig tebas az elnok szerintem ez igy is marad. Nem eleg hogy kemenyen szabalyoznak meg a birokkal is csalnak plusszban. Szerintem ez a legnagyobb baj, egy fer bajnoksag kellene.

Robi71 2024.04.24. 16:07:31

@evooo: Értem.
Lehet hibáztatni a külső körülményeket, de nem érdemes...nem változtat semmit a dolgon. Én csak akkor hoznám elő, ha azt érezném hogy a csapatom mindent megtett, de nem ez a helyzet. Csak akkor hoznám elő, ha ilyen nüánszokon múlott volna bármi, de a mostani nem az az eset.
Az ellenben egyértelmű, hogy nekünk nem csak a Real az ellenfél, hanem a körülmények is. Mindig is széllel szemben játszottunk, még akkor is, amikor mi nyertünk.
De csak ismételni tudom magamat....a Real-nál nem elég jobb lenni hanem sokkal jobbnak kell lenni. Mert figyelembe kell venni egy faktort, a "királyi felsőbbrendűséget" (majdnem azt írtam "fehér") :).
Én nem emlékszem, hogy valaha is úgy nyerünk volna ellenük úgy, hogy gyengébbek voltunk vagy kevésbé akartuk a győzelmet. Fordítva számtalanszor. Nyerni is csak akkor, ha nem csak jobbak...sokkal jobbak voltunk, mint ők. Ez ilyen egyszerű, jobbnak kell lenni és jobban akarni a győzelmet mint ők.
Az idén nem voltunk azok sőt, jó pár kínos helyzetet is átéltünk kiscsapatok ellen. Teljesen megérdemelten vannak előttünk...még akkor is, ha sokszor segítséget kaptak a holtponton átlendülni.

Robi71 2024.04.24. 17:49:56

Mivel idén csapatszinten nem nyerünk semmit, az UEFA gondoskodni fog róla, hogy legalább egyéni díjjal "vigasztalódjunk". Szinte borítékolható, hogy Yamal lesz a következő Golden Boy. És akkor elmondhatjuk, hogy nekünk már 4 ilyen van a csapatban. :)

Robi71 2024.04.24. 17:52:56

Yamal vagy Wirtz...csak ez a kérdés.

evooo 2024.04.24. 22:34:25

@Robi71: Xavival amikor 4-0-ra nyertunk ha jol emlekszem még volt Aubameyang nem gondolom mi lettunk volna a jobbak. Meg is lepett, most is meglepett, szerintem mi voltunk a jobbak csak igy nehez ha visszahuznak. Igazsagos meccsen meglett volna. Szerintem jobbak vagyunk mint sokan gondoljak meg az eredmenyek mutatjak.

KJDaniel 2024.04.24. 22:50:27

Xavi MARAD és kitölti a 2025-ig szóló szerződését!

A vezetőség néhány tagja és Xavi ma délután találkoztak, amelyen elvileg próbálták meggyőzni Xavi-t, hogy maradjon, de ehhez rögtön kettő feltételt is szabtak, ugyanis le kell váltania az edzői stábból néhány embert, az egyik az erőnléti edző (gondolom a rengeteg sérült miatt), a másik pedig a másodedző, vagyis a testvére, Oscar Hernandez.. erre érthető okokból Xavi (a hírek szerint) először meglehetősen rosszul reagált, már-már úgy tűnt, hogy végleg távozni fog, aztán egyszer csak a semmiből lehozta minden releváns forrás, hogy Xavi meggondolta magát és marad.

Egyesek azt is tudni vélik, hogy Pep egykori másodedzője, Domenec Torrent érkezhet asszisztensként.

Elvileg Xavi is szabott feltételek a klub számára, ami nem más, minthogy szeretné ha a nyáron megerősítenék a keretet, elsősorban egy védekező középpályással és egy szélső védővel.

A klub optimista, hogy idén nyáron végre visszatérhetnek az 1:1 szabályhoz, pozitív visszajelzést kaptak elvileg a ligától is ezügyben..

Én örülök Xavinak.. szorítok érte, hogy sikeres legyen és elhallgattassa a kritikusait, például azokat a real szurkolókat akik cinikusan azt skandálják neki mindig, hogy “Xavi stay”

KJDaniel 2024.04.24. 22:58:50

Viszont remélem, hogy Laporta mindent megtesz, hogy az egy éves pihenője után, 2025-re Kloppot megszerezze, kivéve persze ha Xavival mondjuk tripláznánk, de azért erre nincs nagy esély :D

Robi71 2024.04.24. 23:49:00

@KJDaniel: Hát elég viccesre sikerült Xavi távozási bejelentése féltávnál. A motivációs hatás nem jött be sajnos...a játékosok nem emberelték meg magukat. Így most ahogy várható volt visszavonta a távozási szándékát. A jelenlegi gazdasági helyzetben ez egy érthető döntés a klubvezetés részéről is...és ő sem lett bukott edző, ami így a karrierje elején nagyon nem nézett volna ki jól.

Celestial1 2024.04.25. 07:55:48

@Robi71: te mindig is akkor voltál elemedben mikor a csapattal valami rossz történt sugárzik az írásaidból mennyire élvezed a helyzetet ezek az apró kis beszólások a csapatnak : ) Meg az én megmondtam előre mindent is :) Barca szurkolóként az embernek néha hányingere van a megjegyzéseidtől a stílusodtól ....
de azt csinálsz nyilván amit akarsz :) csak akartam hogy tudd itt nem mindenki a rajongód :)

Bivi76 2024.04.25. 08:23:17

Ma 10 éve, hogy Tito Vilanova elhunyt! Nyugodjék békében egykori kitűnő mesterünk, az FC Barcelona Család tagja!

jani888 2024.04.25. 08:39:44

@evooo: Egyetértek veled. Tisztességes ,pártatlan bíráskodás mellett ( itt is ,ott is ) valószínűleg versenyben lennénk a bajnokságért . Lehet,hogy nyerne a Real ,de nem ekkora különbséggel Legalább 6-7 pontot vetek el tőlünk ,nem beszélve arról,hogy könnyebben kapjuk a sárgákat,pirosakat . A Real ( többnyire ) szabadon randalírozhat ,üthet,vághat,visszaránthat büntetlenül .Meg kaptak vagy 4-5 pontot ...

evooo 2024.04.25. 08:45:10

@Robi71: Hogy lett volna bukott edzo egy bajnoki cimmel, tobb ev utan BL negyeddontoig vitte a csapatot, masodik hely a ligaban. Biztos vagyok benne lett volna munkaja mashol.

evooo 2024.04.25. 08:59:21

@jani888: Lett volna egy izgalmas bajnoksag, valoszinu a real nyert volna tisztessegesen is de lehet csak 1-2 ponttal. Xavi bajnok lett ezt nem engedhettek meg megint!:)
Palyan kivul es palyan is mindenhol letamadtak. Ertem ez alatt a liga szabalyai miatt nem tudtunk igazolni, a sok bizonytalansag, mediaban a Negreira ugy, real madrid tv-n folyamatosan a birok csesztetese vagyis befolyasolasa. Ha realnak olyan meccse volt ahol nem ment, akkor oket a birok megnyomtak, minket meg meghuztak ahogy irod, nekik plusz 4-5 pont nekunk minusz 4-5 pont mindjart megvan a 9-10 pont kulonbseg.

Jovore talan nem merik megint ezt eljatszani.

Robi71 2024.04.25. 13:15:21

@evooo: Ha a Barca-val nem nyersz semmit...akkor bukott edző vagy. A bajnoki 2. hely, a BL negyeddöntő alap...a minimum elvárható. De az ahogy most alulmaradtunk a bajnokságban vagy a BL-ben az már elégtelen egy Barca-tól.

Robi71 2024.04.25. 13:38:01

@Celestial1: jó az észrevételed, de távolról sem igaz. :)
Én itt voltam akkor is amikor a remek szereplést méltattuk...nálam aligha volt lelkesebb szurkoló.
És itt voltam akkor is amikor olyan változások álltak be a klubnál, amik egy igaz szurkolónál elfogadhatatlanok.
Minden igaz szurkoló él-hal a klubjáért....de van aki olyan, mint az anyuka "akkor is az én kölykön ha rosszat tesz a tűzre" és van aki amikor kell kritikus.
2010 után olyan változások indultak el a klubnál amik számomra elfogadhatatlanok voltak...még akkor is, ha ez az eredményeken csak évekkel később jelentkeztek, mivel az előző klubvezetés által letett alapok még működtek egy ideig. Nem akarom részletezni hogyan sikerült tönkre tenni a klubot rossz gazdasági döntésekkel, rossz átigazolási stratégiával, stb....ezt már számtalanszor szóvá tettem és is...mások is.
Annak ellenben kimondottan örülök, hogy 2021 óta visszatértünk magunk mögött hagyni ezt a beteg korszakot és ismét a jó útra. Azt is elismerem, hogy meglehetősen nehéz helyzetben van a klubvezetés...azt ellenben sohasem fogom elfogadni ha a hozzáállás nem méltó a klub státuszához, múltjához (nemzeti öntudat), mottójához.

Celestial1 2024.04.25. 14:44:32

@Robi71: hát én máshogy érzem :) de lehet bennem van a hiba :)

KJDaniel 2024.04.25. 17:03:06

@Bivi76: A “ha” kezdetű mondatoknak nincs jelentősége mint tudjuk, de mennyire máshogy alakulhatott volna szeretett csapatunk sorsa, ha Tito nem megy el akkor örökre… nyugodjon békében!

evooo 2024.04.25. 17:38:08

@Robi71: Nem igy gondolom, Klopp nagy edzo nagy csapat edzoje es evek ota nem nyer bajnoksagot se BL-t, Ancelotti sem bajnok minden eveben, sorolhatnam attol meg nem bukott egy edzo mer nem nyer semmit. Ez a rossz hozzaallas a szurkoloktol szerintem, nem nyerunk akkor bukott edzo kuldjuk el. Szerintem ez hiba.

KJDaniel 2024.04.25. 17:47:20

@evooo: Arteta-t meg istenítik sokan, miközben semmit nem nyert még az Arsenallal.. Xavinak igenis jár még legalább egy év a bizonyításra, remélhetőleg nem lesz annyi sérültünk, mint idén és bízzunk benne, hogy az egyéni hibák sem a legfontosabb pillanatokban jönnek.
Ezek és, hogy a középpályásaink alkalmatlanok a védekezésre megpecsételték a sorsunkat.

Xavi már tavaly nyáron megmondta, hogy kell neki egy pivot, erre megkapta Romeu-t..:)

evooo 2024.04.25. 20:37:26

@KJDaniel: Arteta-t is irni akartam!:) En azt gondolom az even a csapat es Xavi is nagyon ertekes tapasztalatokat szerzett. 16-20 eves gyerekek BL meccseket, classicokat jatszottak, ilyenben eddig nem volt reszuk, Xavinak sem edzokent.
Xavi okos, jatekoskent is az eszet hasznalta, en nagyon varom esszel (sok sajat nevelessel) verjuk megint a milliardos mindenkit leigazolo realVARdridot.

Robi71 2024.04.25. 20:47:21

@evooo: A tendencia a lényeg. Ameddig edzőként a csapatod évről évre fejlődik, egyre jobb, egyben van és megvan az összhang...addig minden rendben.
A tavalyi szezon a körülményekhez képest kimondottan...mondhatom meglepően jól sikerült. Tudatos, jó focit játszottunk...hatékony, eredményorientált (1-0), okos focival.
Ebből az idén semmi sem látszott....sokszor nyílt, naiv focival futottunk bele a késbe. Volt, hogy mi fociztunk és az ellenfél szerezte a gólokat. Szenvedtünk kiscsapatok ellen. Minden volt, ami nem nagycsapatra vall.
Mindezt úgy, hogy nyáron keretileg erősödtünk...szerintem ezzel mindenki egyetért. De valami még sem működött. Ahogy már megbeszéltük "....mert ameddig a Real-nál a játékosok legnagyobb része fejlődött, előrelépett és nagyobb felelőséget vállalt, addig nálunk ez fordítva történt." :)
De a helyzet megítélése a klubvezetés dolga és ők úgy döntöttek, hogy jól van ez így és Xavi folytathatja. Ezek szerint a kitűzött célt (legyen az bármi is) teljesítette. Akkor jöjjön a folytatás.
Én most már a nyári keretátalakítást várom. Kíváncsi vagyok, hogy a bérkeret csökkentéssel párhuzamosan hogyan lesz megerősítve. Gyanítom ehhez néhány jólkereső, piacképes játékosunk is távozni fog. Izgalmas lesz, az biztos.

evooo 2024.04.26. 10:38:57

@Robi71:

Ezzel a felfogassal akkor majdnem minden csapat cserelhetne az edzot egy vagy ket evente.

Nyilt naiv foci? Ez a barcelona alljunk be vedekezni vagy mit akarsz? Neha olyan erzesem van ti nem jo csapatnak szurkoltok. Barca labdatartason alapulo, tamado focit jatszik, szep jatekra torekszik, ez a barca, benne van hogy te jatszod a focit es kikapsz. Nekem akkor is ez tetszik nem a real betoljuk a buszt kontrazunk vagy bejon vagy nem tipusu jateka. (gyengebb csapatok ellen nyilvan mast jatszhatnak konnyebb dolguk van) Ha bejon x es 11-esekkel most tovabbmentek maskor meg kaptak egy 4-est.

Barca nem naiv focit hanem felvallalja a jatekot nekem ez tetszik. Sokan ugy szurkoltok a barcanak nem tetszik a jatekstilus ami maga a barca aztan mergelodtok a hozzaszolasokban. Legjobb amikor azt irjak ez a stilus halott mast kellene jatszani!:D Cruyff ota itt ez van emberek Guardiola tole tanult, Xavi Guardiolatol. Ez is lesz Laporta is megmondta az elvek maradnak.

Robi71 2024.04.26. 14:38:52

@evooo: Hadd válaszoljak egy kérdéssel erre. :)
A múlt szezonban mit játszottunk?....nyílt, labdatartáson alapuló, támadó szép focit?...vagy mégsem?

evooo 2024.04.26. 23:01:57

@Robi71: Xavinal tavaly is ez volt az alapelv, csak nem mindig volt meg hozza a keret. Nem akart 1-0-as meccseket. Nem lehet 1:0-ra alapozni, mindig mondta: nem tudjuk befejezni a meccset ez gond.
Egyebkent ami tavaly bejott az az even nem. (elozo hozzaszolasokban kihagytam Stegen seruleset, a birok mellett, nem lenne 11 pont most sem)
En latom jatekban az elorelepest, akkor is ha most nem leszunk bajnokok, szerintem most jobb a csapat.
Több, mint egy blog!
süti beállítások módosítása